Kennisbank: VoIP - Xelion
Xelion - Wat te doen wanneer de Xelion Softphone niet meer werkt

Soms kan het voorkomen, door bijvoorbeeld het fout afsluiten van de Xelion Softphone of door een probleem met JAVA, dat de Xelion Softphone niet meer naar behoren werkt.

Hoe is dit in de meeste gevallen op te lossen? In Deel 1 t/m Deel 3 wordt beschreven wat er gedaan moet worden. In sommige gevallen is alleen deel 2 voldoende.

 

Voor de duidelijkheid!!: De gegevens die ingesteld zijn geworden, zoals telefoonboekgegevens of doorschakelingen, wordt niet verwijderd.  Het enige wat u mogelijk opnieuw dient in te stellen zijn de instellingen van uw headset en de nummercatch-functie (indien u deze gebruikt).

 

Deel 1: De Xelion Softphone verwijderen.

  1. Ga naar ‘Start’ en dan naar ‘Configuratiescherm’.
  2. Ga dan naar ‘Programma’s en Onderdelen’ en zoek naar ‘Xelion Phone System
  3. Klik dan op ‘Verwijderen’ om de Xelion Softphone te verwijderen van het systeem.
  4. De Xelion Softphone is nu verwijdert. Nu gaat u naar Deel 2.

Deel 2: De JAVA Cache leegmaken.

  1. Ga naar ‘Start’ en dan naar ‘Configuratiescherm’.
  2. Ga dan naar ‘Java’ en klik dan in het veld ‘Temporary Internet Files’ op ‘Settings…’.
  3. Onderin het venster dat verschijnt klik u  op ‘Delete Files…’.
  4. Zorg dat, in het kleine venster dat verschijnt, alles staat aangevinkt en klik op ‘OK’.

Deel 3: De Xelion Softphone opnieuw installeren.

  1. Ga naar de website die bij jullie Xelion Centrale hoort:

    voip.systemec.nl/tenant/
    < tenantnaam >        en klik op ‘Start Telefoon

  2. In het venster dat verschijnt klikt u op ‘Openen’ of ‘Opslaan’.
  • Wanneer op ‘Openen’ wordt geklikt wordt de Xelion Softphone geopend met JAVA en wordt deze geïnstalleerd.
  • Wanneer op ‘Opslaan’ wordt geklikt wordt het bestand opgeslagen in de door u opgegeven map en moet u dubbelklikken op het bestand ‘XCC’ om de Xelion Softphone te installeren.

 

Nu de softphone opnieuw geïnstalleerd is werkt deze weer zoals de eerste keer.


Systemec B.V. - helpdesk