Kennisbank: VoIP - Xelion
Xelion - Call Pickup Groepen.

In Xelion is het ook mogelijk om Call Pickup Groepen in te stellen.

 

 

Wat zijn Call Pickup groepen?

 

  • Een Call Pickup Group is een groep waar toestellen in geplaatst worden die gesprekken van elkaar kunnen overpakken. Dit overpakken kunnen ze doen door een vooraf ingestelde code in te voeren. Dit is vaak een code die begint met een *.

 

Voorbeeld:

Jij zit op de afdeling 'Receptie' en er komt een telefoongesprek binnen op een toestel waar niemand zit en komt dus niet op jouw toestel binnen. Normaal zou je dan naar het betreffende toestel moeten lopen en dan het gesprek afhandelen.

Met Call Pickup Groepen hoeft dit niet. Wanneer een telefoongesprek binnenkomt op een toestel waar niemand achter zit, kun je (wanneer dit toestel zich in dezelfde Call Pickup Groep bevindt) het gesprek overnemen door een vooraf ingestelde code (bijv. *20). Wanneer je de code intoetst op het toestel of in de Xelion Softphone, krijg jij het gesprek zelf binnen i.p.v. het andere (onbemande) toestel.

 

Hoe is dit in te stellen?

     

  1. Als operator of als beheerder ga je naar 'Call Pickup Groepen'.
  2. Daarna klik je op 'Nieuw Call Pickup Groep' en dan voer je een naam in die je aan de Call Pickup Groep wilt geven.
  3. Selecteer in de regels 'Call Pickup Groep' onder het kopje 'Aansluitingen' de juiste aansluiting(en) die in de Call Pickup Group moet komen.

 

Nu is de Call Pickup Groep aangemaakt en zijn de aansluitingen erin toegevoegd.


Systemec B.V. - helpdesk