Kennisbank: Remote Backup
Back-up en Restore functie zijn greyed out (grijs)

Mocht u problemen hebben met uw Remote Back-up Client dat de functies Back-up en Restore greyed out (grijs) zijn, dan zou het kunnen dat u de client opnieuw dient te registreren:

  1. Ga naar Start, Uitvoeren en typ het volgende commando: services.msc
  2. Zoek in de lijst naar OnlineBackupService en klik hier met de rechtersmuisknop op. Kies nu voor Stop. Wanneer de service gestopt is, mag er opnieuw met de rechtermuisknop geklikt worden op dezelfde regel. Kies nu voor Start.
  3. Wanneer de service opnieuw is gestart, mag de Systemec Remote Backup software gestart worden.
  4. Ga in het pakket naar Home en kies voor Registratie wizard.
  5. Geef hier uw gebruikersnaam en wachtwoord op en klik op volgende.
  6. Geef nu uw encryptiesleutel op, deze heeft u zelf, deze kunnen wij níet voor achterhalen. Wanneer alles is ingevuld kiest u voor volgende en voltooien.

Controleer nu of u de opties Back-up en Restore weer kunt gebruiken. Indien dit het geval is, dan werkt uw back-up software weer naar behoren.

Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze helpdesk via support@systemec.nl of 077-396 75 72.

(0 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Systemec B.V. - helpdesk