Kennisbank: Remote Backup
Systemec Remote Backup Handleiding

Systemec Remote Backup

U kunt Systemec Remote Backup hier downloaden via onze site. Wanneer u het pakket heeft gedownload en hebt opgeslagen, voert u de installatie uit.

Installatie

1. Selecteer de juiste taal en klik op OK.

2. Klik op Volgende.

3. Lees de gebruikersovereenkomst en accepteer deze. Klik dan op Volgende.

4. Geef de installatiemap op (standaard C:\Program Files\Systemec Remote Backup) en klik op Volgende.

5. Geef aan of u een Menu Start map aan wilt laten maken en klik op Volgende.

6. Geef in het venster dat nu verschijnt aan of u snelkoppelingen wilt aanmaken en voor wie het beschikbaar moet zijn. Klik op Volgende.

7. Klik nu op Installeren.

8. Laat het programma nu de pc opnieuw opstarten.

Configuratie

Wanneer uw pc opnieuw is opgestart, dubbelklikt u op het bureaublad op het icoontje van Systemec Remote Backup. Nu start de Registratie Wizard. In deze fases geeft u uw accountgegevens op en kunt u een encryptiesleutel aanmaken.

1. Klik op Volgende.

2. Vul nu uw gebruikersnaam en wachtwoord in zoals vermeld in de ontvangen mail.

3. Geef nu een encryptiesleutel op. Dit is een wachtwoord dat tussen de 6 en 20 karakters lang mag zijn.

4. Klik nogmaals op Volgende en kies voor Voltooien.

LET OP! Wanneer u deze sleutel kwijt bent, kunt u geen backups meer terug zetten en zullen wij een nieuwe account aan moeten maken, waardoor u uw backup(s) kwijt bent. Zorg daarom dat u de encryptie sleutel niet kwijt raakt!

Backup Wizard

De Backup Wizard zal nu verschijnen.

1. Klik op Volgende.

2. Geef een naam en een omschrijving op van de te maken backup.

3. Geef ook aan waarvan u een backup wilt maken. Wilt u zelf uw mappen kunnen selecteren, klik dan op het pijltje achter desktop en selecteer de optie ‘Laat mijzelf kiezen waar ik een backup van wil maken’. Klik op Volgende.

4. Selecteer in het volgende scherm de mappen die u wilt backuppen en klik op Volgende.

5. Selecteer nu wanneer u de backup uit wilt voeren en op welk tijdstip. Klik op Volgende.

6. Klik op Votooien.

 Wanneer u een backup wilt maken binnen het programma zelf, dan start u via het bureaublad de Systemec Remote Backup op en gaat u naar het knopje Backup. Hier ziet u ongeveer in het midden een knop met Nieuwe Taak staan. Op de verschillende tabbladen die dan verschijnen kunt u uw backup instellen.

Wanneer u data terug wilt zetten, gaat u naar het knopje Herstel Data en kiest u voor uw backup. U kunt dan in het menu Folders gaan navigeren naar de map waar uw backup staat.

Wanneer u naar het tabblad Opties gaat, ziet u rechts verschillende tabbladen. In het tabblad Algemeen kunt u aangeven of u automatisch de nieuwste versie wilt installeren. .

LET OP! Om bovenstaande uit te kunnen voeren, zult u wel eerst het programma handmatig op moeten starten door middel van dubbelklikken op het icoontje op het bureaublad.

Tevens kunt u in het tabblad Algemeen aangeven of u een email bericht wenst te ontvangen wanneer een back-up is uitgevoerd. In deze mail staat de status van de desbetreffende back-up. Met status wordt bedoeld of deze gefaald heeft of succesvol is verlopen

 Tip!
(255 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Reacties (0)
Nieuwe reactie plaatsen
 
 
Volledige naam:
Email:
Reacties:
CAPTCHA-verificatie 
 
Voer in het tekstvak hieronder de tekst in die je ziet in de afbeelding (wij maken hier gebruik van om automatische bijdragen te voorkomen).

Systemec B.V. - helpdesk