Kennisbank: NOD32
De meest voorkomende oorzaak waardoor NOD32 niet wilt downloaden of updaten

Stap1:
De meest voorkomende oorzaak waardoor NOD32 niet wilt downloaden of updaten is, dat er een tikfout in de Gebruikersnaam Wachtwoord combinatie zit.

Bijvoorbeeld: een 0 en O verwisseld (nul en O van Oscar).
Of hoofd- en kleine- letters zijn verwisseld.
Wij adviseren u dan ook om deze combinatie, uit de originele mail van ESET
(Uw gebruikersnaam begint met EAV-... of AV-... als u nog een oude licentie heeft), te selecteren met de muis van RECHTS naar LINKS en vervolgens te kopiëren en te plakken.

(selecteren van Links naar Rechts geeft vaak een extra spatie vandaar!).

Stap2:
Het kan ook nog zo zijn dat u de trialversie aan het gebruiken bent, deze ondersteunt geen gebruikersnamen en wachtwoorden.
Of het is misschien zo dat u NOD32 geïnstalleerd heeft, zonder de trialversie van NOD te verwijderen.
Verwijder altijd ALLE virusscanners VOLLEDIG van uw pc, dus AVG, Norton, Panda, maar ook een oude NOD32 versie! ALVORENS u een nieuwe installeert.
Gebruik hierbij eventueel ook de verwijdertools! Nadat alle andere Antivirus resten zijn verwijderd, dient u nu eerst de nieuwste commerciële versie van NOD32 te downloaden, dan de oude versie van NOD te deïnstalleren, en na een herstart van de PC de nieuwe versie te installeren.

Hieronder volgt de procedure stap voor stap:

- Bij gebruik van Hitman Pro EERST NOD32 onder de TAB Antivirus uitvinken voor u verder gaat!
- Download de meest recente Commerciële versie van NOD32 die bij uw Windows versie past van:

http://www.nod32.nl/download/full/ en sla deze op waar u ze kunt terugvinden.
U heeft hiervoor uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig! Houd dit bij de hand.
U dient dit bij downloaden in te vullen in het hieronder afgebeelde venster:

Voorbeeld indien u werkt met Internet Explorer:

Invoeren Gebruikersnaam en Wachtwoord

Voorbeeld indien u werkt met Firefox:

Invoeren Gebruikersnaam en Wachtwoord

Ziet de tekst op het venster er anders uit, zit u op de verkeerde pagina!!!

- Ga naar start => Programma's => Eset, en kies Deinstallatie (verwijderen).

Bij foutmeldingen,download dit hulpprogramma: http://www.nod32.nl/download/tool/nod32removal.exe
Start dit daarna op. (Indien Windows u hierover met een vraag komt, hierop akkoord geven).

- Herstart de computer - Start daarna het NOD32 installatieprogramma dat u zojuist heeft gedownload. En herstart eventueel de PC als daarom gevraagd wordt.
- Stel NOD32 in en zet eventueel voor extra veiligheid een wachtwoord op de instellingen:
via dit groene icoontje bij de klok:

Versie 2.7: icoon versie 2.7
Versie 3.0: icoon_3.0

of via (versie 2.7)
Start=> Alle Programma’s => Eset => NOD32 control center.
Ga naar NOD32 systeem gereedschappen => NOD32 systeem setup => setup => tabblad algemeen => kopje “beveiliging van de setup parameters”, knopje setup. Vul hier een makkelijk te onthouden wachtwoord in.

of via (versie 3.0 NOD32 Antivirus)
Start=> Alle Programma’s => Eset => NOD32 Antivirus => F5 => Gebruikersinterface => Instellingsbeveiliging => knopje "Wachtwoord invoeren". Vul hier een makkelijk te onthouden wachtwoord in.

of via (versie 3.0 ESET Smart Security)
Start=> Alle Programma’s => Eset => ESET Smart Security => F5 => Gebruikersinterface => Instellingsbeveiliging => knopje "Wachtwoord invoeren". Vul hier een makkelijk te onthouden wachtwoord in.


Stap3:
Als dit niet de oplossing is, moet u de soort licentie, de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de originele mail van ESET,

terugmailen naar: licentiegegevens@nod32.nl

dan controleren zij of uw licentie goed is.
Veel succes!

(44 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Systemec B.V. - helpdesk