Kennisbank: NOD32
Systeem bevriezingen na het installeren van mijn ESET beveiligingsproduct (3.0)

Toelichting

Als u een ESET beveiligingsproduct op een computer heeft geïnstalleerd, die al een niet-ESET antivirus product geïnstalleerd had, kunt u vertraagde systeem snelheid ervaren. Verwijder beide producten en herinstalleer uw ESET software met de informatie uit dit artikel.
Als uw computer bevriest en u niet in staat stelt te werken in de normale modus, zult u uw computer moeten herstarten in de veilige modus en de ESET service uitschakelen. Volgt u de stappen hieronder.

Oplossing

Start uw computer in de veilige modus.
Druk op F8 tijdens het opstarten van de computer (voor Windows), kies dan voor veilige modus. Klik op start > uitvoeren., Typ hier in services.msc en druk op enter.
Nu verschijnt de services venster. Ga naar de ESET service.
Klik met uw rechtermuisknop op de service en klik dan op eigenschappen. Zet de opstarttype op uitschakelen.
Sluit alle vensters en herstart uw computer. De computer zou nu weer normaal moeten opstarten zonder bevriezingen. Ga nu verder naar stap het de-installeren van alle antivirus producten.

De-installeren van alle antivirus producten.
Klik op start > Alle programma’s > ESET NOD32 Antivirus > Verwijderen.
Herstart de computer. Zodra de computer herstart is, verwijder dan de volgende mappen:

%ProgramFiles%\ESET
%AllUsersProfile%\Application Data\ESET
%AppData%\ESET
De-installeert u uw vorige antivirus software, met behulp van removal tools.
Deze kunt u vinden via de onderstaande link:
http://helpdesk.nod32.nl/kb_article.php?ref=2671-TJZC-9707

Herstart dan uw computer. Installeer uw ESET product opnieuw met een nieuw installatiebestand die u kunt vinden via de onderstaande link:
http://www.nod32.nl/download/full/

Voor meer begeleiding met de installatie kunt u terecht met onze snelle start handleiding.
Deze kunt u vinden via de onderstaande link:
http://www.nod32.nl/download/docs/

(30 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Systemec B.V. - helpdesk