Kennisbank: NOD32
Het “Het installatiebestand kon niet worden geopend” foutmelding

TOELICHTING:

 

Als u het volgende bericht (of vergelijkbaar) ontvangt, wanneer u ESET Smart Security of ESET NOD32 Antivirus 3.0 installeert.

 

“Het installatie pakker kan niet worden geopend. Verifieer of het pakker bestaat en dat u hier toegang voor heeft, of neem contact op met de applicatie vendor om te verifiëren of dit een geldige Windows installer pakket is.”

 

De Windows installer service moet waarschijnlijk herstart worden of gerepareerd. De Windows installer service voegt toe, wijzigt, en verwijdert applicaties die geleverd worden met een .msi pakket. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die afhankelijk zijn van de service falen om te starten.

 

Oplossing:

 

1. Verifieer dat de Windows installer service draait – klik start > uitvoeren, type services.msc en klik op OK (Windows Vista gebruikers: klik start, type services.msc en druk op Enter).

 

2. Zoek de Windows installer service, klik met uw rechtermuisknop er en selecteer eigenschappen. Selecteer automatisch van het opstart type van het uitschuifmenu en klik op start.

 

3. Klik op OK en probeer de installatie opnieuw. Als u dezelfde foutmelding krijgt, kan de Windows installer service beschadigt zijn. Ziet u dan het volgende Microsoft kennisbank artikel voor assitentie voor het repareren van de Windows installer service (in het engels)

http://support.microsoft.com/kb/315346

(23 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Systemec B.V. - helpdesk