Nieuws
Mar
21
Op 14 april 2017 kondigde KPN het einde aan van ISDN.
Per september 2019 stoppen de enkelvoudige ISDN1 en meervoudige ISDN2 diensten.
De grotere ISDN 15 – 30 diensten worden nog tot minstens begin 2021 ondersteund.
Bij het beëindigen van ISDN stopt de oude telefoniedienst en heeft het vaak ook invloed op de werking van een alarm, deurbel, intercom of overige apparatuur, zoals een frankeermachine.

Het alternatief is VoIP.

VoIP betekent Voice over IP en hierbij belt u over een internetverbinding. Bellen over internet biedt de voordelen dat u als ondernemer niet meer locatie gebonden bent, de telefonie kunt koppelen aan andere applicaties en een overstap naar VoIP vaak ook nog kostenbesparend kan zijn.
Tevens geeft Systemec VoIP onder andere toegang tot extra functionaliteiten zoals opnamefunctie, API’s, status gebruikers inzien, belgroepen opzetten, vast-mobiel integratie, adresboek altijd binnen handbereik en het toevoegen van chatdiensten.

Bij Systemec helpen wij u graag bij de overstap van ISDN naar Systemec VoIP in combinatie met de gewenste functionaliteiten.

Wilt u meer weten over onze diensten of een demo, neem dan gerust contact met ons op.





Meer lezen »



Mar
21

Op 15 maart is het netwerk van Systemec uitgebreid met twee nieuwe externe connecties in Amsterdam. De eerste betreft een interconnect naar partner Ziggo Zakelijk, welke onder andere voorziet in extra mogelijkheden voor de unieke Always Online dienst van Systemec. De tweede betreft een interconnect naar onze nieuwe partner GTT. Via deze internationale speler kan Systemec haar IP-diensten international leveren.

Wilt u meer weten over onze internetdiensten, neem dan gerust contact met ons op.

 


Meer lezen »



Mar
8

Systemec ​​beheert twee datacenters in Nederland en een in Duitsland, met een unieke grensoverschrijdende en redundante strategie. Met meer dan 500 klanten, onder andere in de gezondheidszorg en logistiek, neemt de hoeveelheid gegevens binnen de datacenters snel toe.

"Deze groei leidde tot zorgen over het accommoderen van het toekomstige datavolume", zegt Marco Teelen, Internet Services Manager bij Systemec. "Als gevolg daarvan hebben we besloten onze secundaire opslagruimte uit te breiden."


Foto van Wouter Simons (Support Engineer) en Marco Teelen (Internet Services Manager).

Cloudoplossingen worden steeds populairder met als gevolg een toenemende vraag naar online opslagruimte, back-up mogelijkheden en veilige opslag van gegevens.

Door middel van een Clouddienst krijgt een gebruiker toegang tot applicaties zonder de software of hardware, fysiek in huis te hebben. De applicaties en de opgeslagen gegevens worden in een online opslagruimte bewaard. Een gebruiker krijgt toegang tot de data middels een beveiligde netwerkverbinding.

Een voordeel van een Clouddienst is de toegankelijkheid zonder hoge eenmalige investeringen. De aanschaf van dure software of hardware is niet nodig door de online toegankelijkheid.

Cloudian is een storage platform wat het mogelijk maakt grote datavolumes en back-up services te realiseren door middel van de S3-compatibiliteit, voor Cloud-native services waaronder Online Backup en File Share & Sync diensten. Door het storage platform kan er een onbegrensd schaalbare opslag worden geboden voor toekomstige toepassingen.

De afgelopen jaren is de vraag naar online data alleen maar toegenomen en per jaar groeien Clouddiensten met bijna een derde.

Specialisten verwachten dat de vraag naar online back-up, online opslag en rekenkracht verder zal stijgen in de komende jaren en door integratie van Cloudian is Systemec klaar voor de toekomst.

"Maar ook applicaties bij klanten op locatie maken inmiddels gebruik van het S3 platform, zo is het mogelijk om met de meest recente versie van VEEAM back-ups direct naar S3 weg te schrijven. Daarnaast is het mogelijk om een NAS (bijvoorbeeld Synology of QNAP) te koppelen met ons S3 platform zodat eenvoudig back-ups naar een externe locatie gemaakt kunnen worden. Het maakt daarbij niet uit of het om een relatief kleine of grote hoeveelheid data gaat", zegt Wouter Simons, Support Engineer bij Systemec.

Lees het volledige artikel op de website van Cloudian Inc. (Engels) 





Meer lezen »



Mar
8

Op 14 februari stonden enkele collega’s van Systemec op de open avond bij Gilde ICT College Venray, om bezoekers kennis te laten maken met Systemec.

Systemec is een erkend leerbedrijf en biedt jaarlijks uitdagende en leerzame stagemogelijkheden voor MBO niveau 4 studenten.

Op de avond zelf hebben wij ons professioneel kunnen presenteren onder het motto "Your date with data”. We hebben toekomstig studenten kunnen informeren, vragen van ouders kunnen beantwoorden, studenten van het ICT-college kunnen informeren over onze stagemogelijkheden en een afspraak kunnen maken met de teammanager voor een bedrijfsbezoek. Naast het informeren hebben wij natuurlijk ook onze ogen en oren open gehouden en daarmee potentiele stagiaires ontmoet.

Stagiaires leren binnen Systemec kennis op te doen van verschillende IT- specialisaties. Door het beheer van eigen Euregionale datacenters maken stagiaires kennis met leveren van Internet Services, beveiliging en hostingtoepassingen onder begeleiding van een team specialisten.

Systemec streeft naar goede samenwerkingen met ICT-opleiders en werkt graag mee aan de ontwikkeling van gemotiveerde studenten.

Onlangs heeft Jip Muijres zijn stage afgerond bij Systemec.

 Jip’s ervaring:

Tijdens een stageperiode van 20 weken werkt de stagiair aan een fictief project, waarbij in een veilige omgeving kan worden geleerd. "Dit project bood mij de mogelijkheid om een netwerk te bouwen en te werken met hard- en software die ik op school niet ter beschikking had. Daardoor ben ik in zelfstandigheid gegroeid en heb ik kennis op kunnen doen over onderwerpen die op school (nog) niet zijn behandeld.”

Stagiairs kijken ook mee op de afdeling support om te horen en zien hoe klanten geholpen worden, maar ook mee het werkveld in om te ervaren wat er van een networking engineer verwacht wordt hoort bij de stage. Systemec betrekt stagiairs bij het teamproces. "Eigenlijk heb ik mij vanaf het begin direct erg welkom gevoeld bij Systemec, ik werd in veel zaken betrokken en voelde me ook echt onderdeel van het team. Alle collega’s waren ook altijd bereid om mij te helpen. Dat heeft mij ook zeker geholpen met het succesvol afronden van deze stage.”

Meer weten over de stagemogelijkheden binnen Systemec?

Kijk dan eens op Stagemarkt.nl of stuur een mail naar personeelszaken@systemec.nl.

 

 


Meer lezen »



Mar
6
In het jaar 2019 kent Systemec weer 2 nieuwe collega’s, namelijk Clim Derkx-Simons en Lei Hovens.



Clim en Lei stellen zich graag aan u voor:

Clim Derkx-Simons, HR manager Systemec:

"Als HR & Office manager ga ik de samenwerking met opleidingsinstituten versterken en de algehele ontwikkeling van iedere medewerker volgen. In de ICT-branche blijft het noodzakelijk om continu bij te blijven met de nieuwste technieken & ontwikkelingen.” "Systemec heeft als erkend leerbedrijf veel aandacht voor stagiaires en afstudeerders op MBO en HBO niveau. Jaarlijks bieden we de mogelijkheid om op verschillende vakgebieden binnen de organisatie van toegevoegde waarde te zijn, wat uiteindelijk ook tot een dienstverband kan leiden.” Clim heeft een passie voor opleiden, ontwikkelen en netwerken. Met een groeiend aantal personeelsleden en oog voor kwaliteit van opleiden zijn er binnen Systemec genoeg HR-kansen.

Lei Hovens, Marketing & Sales support Systemec:

"Mijn naam is Lei Hovens en per 1 februari ben ik werkzaam bij Systemec als Marketing & Sales Support. 
Als Marketing & Sales Support zal ik onder andere gaan zorgen voor de communicatie-instrumenten van Systemec. Mijn achtergrond is een combinatie van Sales en IT.”

"Systemec biedt unieke dataoplossingen middels eigen datacenters in Nederland en Duitsland. Bij deze oplossingen staan stabiliteit en innovatie voorop. De twee pijlers, stabiliteit en innovatie, zorgen voor een snelle ontwikkeling in de markt van de Systemec dienstverlening. 
Het opdoen van dergelijke kennis en werken in deze branche, geeft mij energie. ”



Meer lezen »



Feb
5

"Mijn naam is Lei Hovens en per 1 februari ben ik werkzaam bij Systemec als Marketing & Sales Support. 

Als Marketing & Sales Support zal ik onder andere gaan zorgen voor de communicatie-instrumenten van Systemec. Mijn achtergrond is een combinatie van Sales en IT.”


"Systemec biedt unieke dataoplossingen middels eigen datacenters in Nederland en Duitsland. Bij deze oplossingen staan stabiliteit en innovatie voorop. De twee pijlers, stabiliteit en innovatie, zorgen voor een snelle ontwikkeling in de markt van de Systemec dienstverlening. 

Het opdoen van dergelijke kennis en werken in deze branche, geeft mij energie. Ik kom graag met u in contact!”

Welkom en succes, namens Team Systemec.


Meer lezen »




Systemec B.V. - helpdesk